Matförslag

Mycket god och enkel maträtt!  Blanda bland/nötfärs tillsammans med biftekikryddan(helst hemmagjord!) och forma dom som pannbiffar. Stek i smör.  Servera med hemmagjord tzatsiki och sallad bestående av grönsaker som växer ovan jord, här har jag även fetaost och oliver med :) MUMMA!
Bifteki, tzatsiki och sallad med fetaost och oliver :) Mumsfillibabba! :D

Denna maträtt har jag gjort efter ett recept på Santa Marias Biftekikrydda (egengjord krydda föredras!). Biffarna är gjorda av blandfärs, ägg och krydda. (Eget recept på biftekin kommer när jag utforskat lite mer och gjort egen krydda!).
Salladen är gjord på isbergssallad, babyspenat, gurka, tomat, röd och gul paprika, fetaost, oliver, ovanpå har jag även ringlat lite olivolja.

TZATSIKI:
150 gram gurka, 150 gram turkisk yoghurt, 1 vitlöksklyfta, salt och peppar.
Riv gurkan grovt på rivgärn. Strö på lite salt. Krama ur det mesta av vätskan. Blanda gurka, yoghurt, pressad vitlök, salt och peppar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0