LCHF och lite annat

Som sagt, nu har även jag hamnat i "bloggträsket" :)
Meningen med min blogg är att försöka föra denna nygammla kunskap om LCHF vidare, så att vi kan få bort denna myt om att fett är farligt och gör oss feta!
Jag är en småbarnsmamma, så jag kommer inte ha tid att skriva varje dag, men ska försöka skriva en gång varje vecka iaf :)

Sedan jag började med LCHF i Januari 2011:
Har jag gått ner 4½ kg!
Minskat 7 cm runt magen!
Sover mycket bättre på nätterna!
Är lugnare!
Magen mår bättre!
Blodsockret är mycket jämnare (har diabetes typ 1) och har fått minska kraftigt på insulinet!
Sötsuget är borta!
Mätt mycket längre! Händer ofta att jag inte behöver äta mer än 2 ggr/dag!

Denna kost är verkligen nått jag kan rekommendera till ALLA! :) Till alla som behöver gå ner i vikt, gå upp i vikt och/eller få en kropp som funkar och mår bra! :)

Om den som läser detta har frågor går det bra att mejla mig på [email protected] , så ska jag försöka svara så gott jag kan :) Eller så kan ni kika under "Länkar", där finns det gott om matnyttiga sidor som har inspirerat mig! :)

Skriver mer en annan gång!
Ha en bra dag!
Kramar Mia.



Kommentarer
Postat av: Ingela

Det är så roligt att du föll så pladask för denna kost. Eller detta sätt att leva kanske jag ska säga. Lycka till i bloggvärlden, det ska bli kul att följa dig :-).

2011-03-01 @ 13:09:26
Postat av: Maria Törnvall

Önskar dig lycka till med bloggandet och LCHF metoden. Vi som äter denna kost mår oftast mycket bra och äter väldigt gott. Trots att vi väljer bort en hel del av vad vi åt innan. Lite tufft i början sedan går det alldeles utmärkt för det mesta.

Ses här inne snart igen :)



Kram Maria

2011-03-01 @ 19:52:02
Postat av: LCHF Mia

Ingela: Tack! Ja, jag föll verkligen pladask! :D Tack för att du tipsade och gett mig inspiration! :)



Maria T: Tack så mycket! :) Detsamma till dig. På återseende!

2011-03-01 @ 19:55:13
URL: http://minhalsosammablogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0