Hej & hå!

Hejsan! Var ett tag sen jag skrev nu. Har varit/är himla trött numera, mer än vanligt, så jag har inte orkat skriva nått på länge. Men nu är jag tillbaka! ;)
Underbart väder ute numera, haft flera dagar med vårvärme och SOL! :D Underbart!!! Känner hur kroppen börja vakna till liv igen nu efter den lååååånga vintern! :) Önskar bara att snön kunde gå bort lite fortare (ja, jag "snöälskaren" sa det ;) )!
I höstas prövade jag och min älskade vovva "Kiltti" på Agility och vi fick blodad tand båda två! :D Så himla kul var det!!! Så därför önskar jag att våren kunde komma mer på allvar nu så vi kan börja träna igen :)
Aprppå hundar..... Jag bytte ju foder till henne för ca 2 månader sen, bytte till ett högenergifoder som innehåller mera protein och fett (87% animaliskt). Resultat: -1,1 kg! :D
Det är konstigt egentligen....att i djurvärlden har dom kommit så långt att dom vet att det är kolhydrater som gör djuren feta, medans vi i "människovärlden" fortfarande tror att det är fettet som gör oss feta! Helt galet!!!
Jag bara undrar... Hur överlevde stenåldersfolket förr i tiden, dom som jagade med spjut och skrämmde djuren över en klippa för att döda o få mat??? Då fanns det varken pasta, potatis, ris eller bröd... Dom levde endast på kött och mådde bra!
Och idag säger "proffsen" att vi MÅSTE äta kolhydrater för att bl.a hjärnan behöver det! Hur överlevde man förr, utan pasta, potatis, ris, bröd, mm??? Jo, man åt kött, fisk och ägg! Och då fanns det heller INGA välfärdssjukdomar t.ex så som diabetes typ 2, övervikt, hjärt/kärl-sjukdomar och mycket sällan inte ens karies!
Om man tror på att kroppen ändrat sig mycket sedan stenåldern, så har man fel. Se bara på hur Eskimåerna lever idag! Dom lever nästan enbart av fisk och lite kött! Inte heller dom lider av några välfärdssjukdomar! Dom vet nog inte heller vad pasta, potatis, ris, bröd, mm, är för nått...
Så kom igen världen, fatta galloppen! :)

Hur går det då med mig då? Jo tack, det går sakta men säkert åt rätt håll :)
Vägde mig i lördags: -0,2 kg :) Kunde nog gått ner mer om jag inte varit tvungen att "fuska" lite pga dålig ekonomi (fick äta det vi hade hemma för att överhuvudtaget få nått i magen).
Vägde mig även i söndags: +0,3 kg! :P Ägglossning? Ja, jag skulle tro det! För då samlar man på sig massor med vätska! :P Vägning igen nu på lördag :)

Det svåraste med denna kost är vissa människors inställning till den. Deras kommentarer och oförstående!
De allra flesta av dom är ju fortfarande fettskrämda och tror stenhårt på vad "proffsen" säger om både fett och kolhydrater! Även jag var ju "blind" och trodde på dom innan jag fick upp ögonen! Men jag önskar att dessa människor kunde respektera och acceptera mitt och många andras beslut att leva såhär, vara lite mer ödmjuka!  Huvudsaken att jag mår bra, eller hur? Och bra mår jag, bättre än någonsin! Bara det är väl ett bra mått på vad denna kost gör egentligen?

Ha en underbar dag!
Kramar Mia.



Kommentarer
Postat av: Cissi

Ja visst är det skönt i detta väder - livsgnistan kommer tillbaks :-)



Håller verkligen med om det där med "alla andra som tycker saker". Varför får man inte leva som man vill (förutsatt att man inte skadar någon annan såklart) och bli respekterad för det? Varför ska folk ifågasätta det andra gör på ett så negativt sätt? Jag har råkat ut för precis samma "folk" som du och blir så trött på det :-/

Hörde nu på förmiddagen en forskare på TV (efter tio) som sa att våra hjärnor måste få kolhydrater för att fungera. Dom som äter LCHF (fast hon nämde inte just LCHF men den typen av diet) glömmer saker och klara inte att vara skärpta.....

Hur försvara man sig mot det?

Dom i min närhet som försöker diskutera detta har jag valt att "tiga ihjäl", jag lyssnar ochsedan byter jag samtalsämne. Vi får väl se när dom lägger av ;-)

Ha en härlig dag!

2011-03-22 @ 12:54:41
URL: http://www.tripora.se
Postat av: Ingela B.

Vad duktig du är.Förstod att detta med blogg skulle bli bra.



Folk ska alltid lägga sig i hur man lever sitt liv.Alltid är det nåt fel.Så trött på det folks klankade utan att veta bättre.

Om man mår bra av nåt, vad det än är,peppa eller beröm istället.



Hejjar på dig, Mia

Kram Ingela

2011-03-22 @ 21:56:35
URL: http://lingens.dinstudio.se
Postat av: LCHF Mia

Tack<3 :)

2011-04-07 @ 11:03:15
URL: http://minhalsosammablogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0